درمان پوست و مو و آرامش

دستیابی به چهره ای منحصر به فرد مستلزم رعایت نکاتی مهم می باشد. از جمله این موارد درمان دارویی است که منجر به شادابی پوست و همینطور مو میشود که بهبودی این دو تبدیل به آرامش ذهن و اعصاب خواهد شد که با تامین ویتامین های مهم بدن رخ میدهد.

درمان پوست و مو و آرامش

دستیابی به چهره ای منحصر به فرد مستلزم رعایت نکاتی مهم می باشد. از جمله این موارد درمان دارویی است که منجر به شادابی پوست و همینطور مو میشود که بهبودی این دو تبدیل به آرامش ذهن و اعصاب خواهد شد که با تامین ویتامین های مهم بدن رخ میدهد.

از مواردی که باعث بهبودی کیفیت مو می شود کنترل استرس می باشد. چون استرس وقتی ایجاد میشود باعث تولید سلول های مضر و سرطانی میشود که منجر به آسیب به پوست و همینطور می خواهد شد. برای درمان استرس باید ابتدا در هرگونه مواجه با تنش های موجود آرامش خود را حفظ کنیم و بعد از بهبودی اعصاب ما با نگاه مثبت به اتفاقات پیش روی خود در زندگی نگاه کنیم و در کنار آن با مصرف مکمل های مورد نیاز بدن که مجموعه ای از ویتامین های گروه B را دارد به بهبودی اعصاب و همینطور استرسخود کمک کنیم.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

 

درمان پوست ومو و آرامش و تاثیر شی باتر

شی‌باتر نوعی چربی است که از دانه درخت شی‌ استخراج می‌شود. این ماده در دمای اتاق حالت جامد و رنگی سفید یا مایل به کرم دارد. کلمه شی (به انگلیسی shea) از لغت (s’í) که نام درخت آن در زبان محلی می‌باشد گرفته ‌شده است. درختان شی‌ بومی آفریقای غربی هستند و عمده تولیدات این محصول هنوز در آن منطقه صورت می‌گیرد. مزایای شی‌باتر به عنوان یک ماده آرایشی قرن‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. غلظت بالای ویتامین‌ و اسیدهای چرب با قوام بالا، خاصیت صاف‌کردن و تسکین دادن آن را به یک محصول عالی برای پوست تبدیل کرده است.

ویژگی‌های ضدالتهابی قوی شی باتر به‌اثبات رسیده است. به‌کمک محصولات شی باتر می‌توان به رفع تورم و قرمزی پوست کمک کرد. اسیدهای چرب شی باتر و ویتامین k موجود در آن به درمان سریع‌تر پوست (در مواقعی که آب‌رسانی به‌خوبی صورت نمی‌گیرد) کمک می‌کند. بسیاری از مواد بهداشتی و آرایشی مانند لوسیون‌ها، کرم‌ها، مواد آرایشی چشم، صورت و لب حاوی مواد مصنوعی و شیمیایی هستند. اما شی باتر ماده‌ای طبیعی و مرطوب است که باعث درخشش پوست می‌شود. این ماده موجب آب رسانی پوست می‌شود و آن را مرطوب نگه می‌دارد. بنابراین سعی کنید از خود آن یا محصولاتی استفاده کنید که حاوی این ماده هستند.

یک‌پارچگی و حالت نیمه‌جامد شی باتر باعث می‌شود تا در دمای اتاق ذوب بشود و راحت روی پوست جذب بشود. روغن غنی موجود در دانه‌های درخت شی باعث می‌شود تا مواد مفید موجود در آن در پوست بمانند و سطحی نرم و هموار برای جذب رطوبت روی پوست ایحاد کنند. خاصیت رطوبت‌زایی این ماده تا چندین ساعت ادامه پیدا می‌کند و این برخلاف سایر انواع مرطوب‌کننده‌هایی است که بعد از ۱ ساعت یا کمتر اثر خود را روی پوست ازدست می‌دهند. شی باتر مانند روغن نارگیل برای پوست سر و موها عمل می‌کند و ضمن مرطوب کردن آنها به از‌بین‌رفتن شوره‌ی سر نیز کمک شایانی می‌کند. برای استفاده از شی باتر برای پوست سر و موها باید آن را به‌آرامی گرم کنید تا نرم بشود و روی پوست سر و موها بمالید. برای اثرگذاری بیشتر باید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه این ماده را روی سر بگذارید، سپس آن را آب بکشید، موها را شامپو کنید و بعد از نرم‌کننده و… بهره بگیرید. از این ماده می‌توانید برای حجم و حالت دادن به موها نیز استفاده کنید.

نحوه استفاده از شی باتر

برای خرید و استفاده از شی باتر باید محصولات و کرم‌هایی بخرید که حاوی این ماده‌ی مفید هستند. این محصولات را می‌توانید از خرده‌فروشی‌ها، داروخانه‌ها و فروشگاه‌های معتبر محصولات بهداشتی و آرایشی خریداری کنید. قبل از خواب می‌توانید به‌طور مستقیم، شی باتر را روی پوست‌تان بمالید. استفاده از شی باتر با کرم باید به بخشی از مراقبت‌های پوستی روزانه‌تان بدل بشود که البته عادت به انجام آن کمی زمان می‌برد، زیرا استفاده از مواد آرایشی با وجود قرار داشتن لایه‌ای از این ترکیب و اسیدهای چرب موجود در آن، روی پوست، کمی دشوار است.

با مواد متنوع دیگری هم می‌توانید برای پوست خود، ماسک‌های ترکیبی با شی باتر تهیه کنید. برای استفاده از شی باتر ابتدا باید پوست خود را با آب گرم یا پاک‌کننده‌ها تمیز کنید. قبل از استفاده از شی باتر، پوست‌تان را بخور ندهید و کاری نکنید که منافذ پوست باز بشوند. در این صورت ممکن است که شی باتر در منافذ پوستی گیر کنند و موجب پر شدن منافذ پوستی شود.

برای ساخت ماسکی برای پوست می‌توانید به این موارد توجه کنید:

  • ۱ قاشق غذاخوری عسل خام
  • ۳ تا ۴ قطره روغن دانه‌ی انگور
  • ۱ قاشق غذاخوری شی باتر خالص

این مواد را به‌خوبی با هم ترکیب کنید و روی پوست صورت بمالید. اجازه بدهید به‌مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه روی پوست‌تان بماند و بعد از آن، پوست خود را با آب گرم بشویید و با حوله‌ای نرم خشک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی